DUSK, voor al jouw erotische films!

Dat porno alleen voor mannen is, lijkt al lang achterhaald. Ook vrouwen kunnen ervan genieten en het bewust opzoeken. Wat helaas nog niet achterhaald is, is het idee dat (goedkopere / gratis) mainstream vooral gericht is op het mannelijk genot, en weinig aan de verbeelding of fantasie overlaat voor de vrouwelijke kijkers. Natuurlijk zijn er uitzonderingen, zowel in de vormgeving van de content, als wel het plezier dat vrouwelijke kijkers eraan beleeft, maar het gros van de porno richt zich toch wel tot de mannelijke kijker.

Tot daar ineens een beweging kwam van feministen en filmmakers, waarbij ook de vrouwelijke kijker juist heel belangrijk was. En zo kwamen er telkens meer pornofilms, gericht op de vrouwelijke kijker, op een meer vrouwelijk perspectief van het verhaal, met in acht neming de vrouwelijke beleving van seksualiteit en waar meer een opbouw in zit, dan in de meer traditionele porno film. In Nederland worden deze films ook wel porna genoemd, maar dit lijkt een exclusief woord gebruik voor Nederland te zijn. Zo zou het woord porna in sommige landen weer het woord te zijn voor porno en een goed alternatief in die landen voor ‘vrouw vriendelijke porno’ is zo snel nog niet gevonden.

Als je online zoekt naar porno, zal je vooral terecht komen bij de gratis beschikbare content, welke al snel van mindere kwaliteit is. Ben je op zoek naar die zogezegde porna, dan wel porno films van goede kwaliteit? Dan is DUSK een prachtig platform waar je een oneindige hoeveelheid films kan vinden. Er bestaat ook een tv-kanaal van, waarbij er 24/7 erotisch films worden afgespeeld. De films die je kan kijken op DUSK worden allemaal beoordeeld door hun eigen vrouwenpanel, waardoor de films die onvoldoende worden gewaardeerd door de kijkers, niet meer aangeboden worden. Zo hopen ze aan te blijven sluiten bij de wensen van de kijkers, hoe divers deze ook zijn.

Waarom we niet veel meer bekend zijn met een platform als DUSK? Waarschijnlijk omdat het een betaalde service is, en als er ergens een goedkopere variant beschikbaar is, dan zijn we toch snel geneigd om daarvoor te gaan. Bij DUSK betaal je een maandelijkse bijdrage, waarbij de hoogte afhankelijk is van het abonnement dat je hebt. Variërend van €8,25 per maand (als je voor een jaar een abonnement afsluit) tot €29,95 per maand (als je voor een maand een abonnement afsluit). DUSK heeft vaak een kortingsactie lopen waarbij je tot wel 50% korting op een abonnement krijgt.

Speciaal voor de lezers van ilvy duiken we door middel van een aantal reviews in de wereld van DUSK. Je kan ze allemaal terug lezen op ilvy.com. Zo zullen we een selectie maken van hele fijne films, de gebruiksvriendelijkheid en toegankelijkheid ‘testen’, maar ook wat adviezen / tips geven in het gebruik ervan bij een avondje DUSK kijken.

Thumbnails

Een eerste tip voor als je nu niet kan wachten om te zien wat DUSK jou te bieden heeft: probeer hier en daar wat langs de thumbnails heen te kijken die nogal ‘in your face’ kunnen zijn. Als je dacht dat vrouwvriendelijke porno soft is, dan laten de afbeeldingen van de video’s al heel snel een ander beeld zien. En naast dat het kwalitatief gewoon mooi beeld is (afhankelijk van je smaak althans), kan ik me voorstellen dat het helemaal niet zo toegankelijk is als dat je had gehoopt. Bij een aantal films is er een fijn, erotisch, beeld. Maar bij andere films laten ze niets aan de verbeelding over en hebben ze mogelijk het meest expliciete beeld van de film als afbeelding genomen. Probeer hier dus langs te kijken: soms zegt een eerste indruk niet alles!

DUSK is een partner van ilvy. Je kunt hun pagina terugvinden bij de Vrienden van ilvy.